15.5.2013

Tunti toisella ratsastuskoululla..

Kävin parisen viikkoa sitten Latva-Kiviniemes tunnilla. Talli sijaitsee samalla paikkakunnalla kuin missä porukat asuu. Sain ratsukseni Aksu-suokin. Meitä oli tunnilla mun lisäksi opettajan tytär. Eli sain hyvin yksilöllistä opetusta. Opettaja halus ensiksi pidentää mun jalustimia ties kuinka monella reiällä. Oon ratsastanut lyhkäsillä jalustimilla ties kuinka paljon joten tuntu tosi oudolta ja siltä, että mun jalat putoo hetkellä millä hyvänsä. Se olis halunnu pidentää niitä yhdellä reiällä vieläkin alas, mutta sain pidettyä ne tollasena. Jälkeen päin kyllä harmittaa, kun mitä kuvista kattoo, niin olis ollu varaa pidentää vieläkin!

Tunnilla tehtiin väistöjä, ensin käynnissä ja sitten ravissa. Musta katottuna oikeeseen suuntaan väistöt sujui käynnissä hyvin kuin jos vertaan vasempaan suuntaan. Ravissa kävikin toisinpäin. Täydellisiä väistöjä ei vielä tullut, mutta idea on selvillä ja päästy kokeilemaan. Sisko ei kuvannut väistöjä käynnissä oikeeseen suuntaan ollenkaan.. harmittaa. :D

Väistö käynnissä..


Väistö ravissa..


Kokeiltiin myös askeleen pidennystä ravissa.. en oikein päässyt kärryille, että miten sen kuuluu tehdä, enkä huomaa suurta eroa ainakaan omissa pidennys yrityksissäni. Sitä haluaisin kokeilla uudelleen, asia jäi kaivelemaan. Sitten tehtiin harjotusravissa keskellä kenttää isoa ympyrää. Opettaja kiinnitti huomiota mun polviini, jotka ei saa puristaa satulaa. Lisäksi sain kuulla mun käsistäni. Kulman pitäisi näkyä paremmin ja kädet pitäisi olla irti satulasta. Tähän harvemmin kukaan on kiinnittänyt huomiota.. Sen jälkeen harjoteltiin kevyttä istuntaa ravissa. Aluksi meinas olla hakemista, mutta sitten sujui hyvin. Opettaja ilmoitti, että oon hyppinyt ilmeisesti aika paljon, kun kevytistunta on hyvä. Jouduin kyllä kertomaan, että hyppyjen määrä on aika minimaalinen. Mutta kiva kuulla, että se on ok! Jaloistani sain kans kuulla, jalan pitäisi pysyä paikallaan, pohkeita antaessakin, mulla se liikkuu taakse päin. 

Harjoitusravia ympyrällä..


Sitten laukkaamaan! Laukkaharjotukset tehtiin kentän toisessa päädyssä pääty-ympyrällä. Aluksi ei meinannunt laukka nousta. Oma syy, olisi pitänyt pyytää paremmin.. Jälleeen. Laukka oli reipasta ja pyörivää. Eikä lähtenyt jalustimetkaan jalasta vaikka niin odotin käyvän! Varsinkin laukassa huomasin, kuinka mun kädet jää lepäämään hevosen päälle. Kovasti yritin tätä korjailla. Kun tuota videota katselin, niin näyttää aivan siltä, että töksötän satulaan.. Eli ehkä pitäisi polvista löytää enemmän joustoa?

Laukkaa..



Kaikin puolin olin todella tyytyväinen tuntiin! Opin paaaljon kaikkea uutta ja vanhaa tuli kerrattua.
Olin tyytyväinen myös opettajan korjailuihin istunnassani, käsissäni ja ennen kaikkea jaloissani. 
Suosittelen kaikille lämpimästi tätä tallia. Jatkossakin aion tänne mennä tunneille. Opettaja selittää asiat niin, että ne ymmärtää ja ryhmät ei ole isoja joten kaikille taataan mahdollisuus oppimiseen. Niin ja tunti oli monipuolinen ja siitä mä tykkään! Loppuun vielä vähän kuvia..



Piti oikein pysähtyä ja kuunnella.. :D




maisemia tsekkailees..

Joku ihme liito-oravakuva..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti